Ósmy tydzień – „Deszczowa pogoda”

W tygodniu od 11 do 15 maja w grupie Elfy, była realizowana tematyka „Deszczowa pogoda”.

W poniedziałek dzieci bawiły się przy zabawie muzyczno-ruchowej wg met. Batti Strauss „Pada deszczyk” z pokazywaniem. Przy okazji dzieci poznały nowe pojęcia przyrodnicze tj. błyskawica, grzmot, tęcza, burza itp. Wykonały do tego pracę plastyczną „Tęcza” – wylepianie  plasteliną kółeczek w różnych kolorach, a na koniec dla chętnych były do wyboru karty pracy.

We wtorek przedszkolaki oglądały historyjkę obrazkową „Przygoda kropelki wody”, dzięki której poznały obieg wody w przyrodzie, a dla utrwalenia samodzielnie ułożyły obrazki chronologicznie. Wykonały również pracę plastyczno-techniczną „Deszczowa chmurka”- wyszły prześliczne,a niektórzy nawet powiesili ją w oknie .

Kolejnego dnia, w środę przedszkolaki bawiły się w malarzy. Malowały farbami kontur chmury, kropki deszczu, parasola i kałuży. Praca ta nie była taka zwyczajna, ponieważ dzieci malowały po przeźroczystej taśmie przyklejonej na kartonie. Następnie dzieci wykonały „Dmuchaną chmurkę”, przy użyciu słomki i wodnistej niebieskiej farby.

W czwartek były zabawy matematyczne „Kropelkowe zbiory”, zadaniem dzieci było stworzenie dwóch zbiorów z małymi i dużymi kropelkami deszczu oraz „Kropelkowe rytmy”, w czasie której dzieci kontynuowały rozpoczęty rytm. Na koniec dla chętnych były do wykonania karty pracy np.: rysuj po śladzie, albo pomalowanie odpowiedniej liczby elementów itp… racy: malowanie parasola, łączenie parasola z odpowiednim cieniem, ubieramy się odpowiednio do pogody, rysuję po śladzie, co założyć w deszczową pogodę oraz parasolowe puzzle. Wszystkie zadania przedszkolaki wykonały znakomicie.

Ostatniego dnia w piątek dzieci osłuchały się z piosenką „Deszczowa pogoda”, w czasie której wykazały się inwencją twórczą i ilustrowały treść ruchem. Po zabawie z piosenką przedszkolaki wykonały wybrane kart pracy: malowanie parasola, łączenie parasola z odpowiednim cieniem, ubieramy się odpowiednio do pogody, rysuję po śladzie, co założyć w deszczową pogodę oraz parasolowe puzzle. Wszystkie zadania przedszkolaki wykonały znakomicie.